Aung Kyaw Htet: Capturing Humanity in Colors - ArtLiveAndBeauty - Masterpieces of Paintings All The Times Aung Kyaw Htet: Capturing Humanity in Colors | ArtLiveAndBeauty - Masterpieces of Paintings All The Times

ArtLiveAndBeauty - Masterpieces of Paintings All The Times

ArtliveAndBeauty is A Blog About Masterpieces Of Paintings All the Times, Elite of Finest Artists paintings All Over The World

Sonntag, 1. Oktober 2023

Aung Kyaw Htet: Capturing Humanity in Colors


Aung Kyaw Htet's Paintings


Aung Kyaw Htet, a contemporary artist hailing from Burma, has carved a niche for himself in the art world with his unique approach to portraying the religious life of monks in his homeland. Born in 1965 in Myanmar, Aung Kyaw Htet's artistic journey began at the public school of fine arts in Rangoon, where he honed his skills and developed a profound connection to Buddhism and his native village. Influenced by both his deep-rooted Buddhist convictions and the memories of his upbringing in a small village, Aung Kyaw Htet's paintings offer a refreshing departure from the traditional Burmese art norms. While Burmese artists historically obscured facial features to emphasize the monks as symbols of unwavering religious beliefs rather than individuals, Aung Kyaw defies these conventions. His paintings of monks' faces, executed with vivid and bright colors, stand in stark contrast to the longstanding rules set by his predecessors.






Aung Kyaw Htet's art does more than showcase the faces of monks; it invites viewers to experience the calmness and humanity that emanate from each piece. His realistic approach captures fragments of the monks' religious life, carefully excluding unnecessary details to highlight the essence of their faces. The intricate detailing in his portrayal of monks and nuns serves a dual purpose: revealing their individual humanity and challenging the traditional norms that sought to suppress such distinctiveness. Participating in numerous exhibitions across Burma, Thailand, Singapore, Hong Kong, and Taiwan, Aung Kyaw Htet has gained recognition for his innovative style. His work has found a permanent home in prestigious institutions, including the National Art Gallery of Malaysia and the National Museum of Myanmar, Burma.






Aung Kyaw Htet's conviction as a Buddhist and his connection to his humble beginnings converge in his paintings, creating a visual narrative that transcends cultural boundaries. The artist's ability to infuse bright colors into his compositions not only defies artistic norms but also beckons viewers to immerse themselves in the serene and contemplative world of the monks he portrays. In a world where tradition often dictates artistic expression, Aung Kyaw Htet stands as a beacon of innovation, using his canvases to challenge established norms and offer a fresh perspective on the human faces behind the monk's robes. His paintings not only capture the essence of religious life but also serve as a testament to the enduring power of individuality, even within the confines of tradition. Aung Kyaw Htet's contribution to the art world goes beyond the canvas, sparking conversations about identity, belief, and the ever-evolving landscape of artistic expression in Burma and beyond.
















 


အောင်ကျော်ထက်- လူသားဆန်မှုကို အရောင်များဖြင့် ရိုက်ကူးခြင်း။


မြန်မာနိုင်ငံမှ ခေတ်ပြိုင်အနုပညာရှင်တစ်ဦးဖြစ်သည့် အောင်ကျော်ထက်သည် ၎င်း၏ဇာတိမြေရှိ ဘုန်းကြီးများ၏ သာသနာ့ဘဝကို ပုံဖော်ရန်အတွက် ထူးထူးခြားခြားချဉ်းကပ်မှုဖြင့် အနုပညာလောကတွင် နယ်ပယ်တစ်ခုအဖြစ် ပုံဖော်ခဲ့သည်။ ၁၉၆၅ ခုနှစ်တွင် မြန်မာနိုင်ငံ၌ မွေးဖွားခဲ့ပြီး အောင်ကျော်ထက်၏ အနုပညာခရီးကို ရန်ကုန်မြို့ရှိ အစိုးရဝိဇ္ဇာကျောင်းတွင် စတင်ခဲ့ပြီး သူ၏ အရည်အချင်းကို မြှင့်တင်ကာ ဗုဒ္ဓဘာသာနှင့် ၎င်း၏ ဇာတိရွာနှင့် လေးနက်စွာ ဆက်စပ်မှု ရှိလာခဲ့သည်။


သူ၏ နက်နက်ရှိုင်းရှိုင်း အမြစ်တွယ်နေသော ဗုဒ္ဓဘာသာ ခံယူချက်များနှင့် ရွာငယ်လေးတွင် ကြီးပြင်းလာခဲ့သည့် အမှတ်ရမှုများကြောင့် အောင်ကျော်ထက်၏ ပန်းချီကားများသည် ရိုးရာ မြန်မာ့အနုပညာစံနှုန်းများမှ လန်းဆန်းတက်ကြွမှုကို ပေးစွမ်းသည်။ မြန်မာပန်းချီဆရာများသည် လူပုဂ္ဂိုလ်များထက် မယိမ်းယိုင်သော ဘာသာရေးယုံကြည်ချက်၏ သင်္ကေတများအဖြစ် ဘုန်းကြီးများကို အလေးပေးသည့် မျက်နှာအသွင်အပြင်ကို သမိုင်းတွင် ဖုံးကွယ်ထားသော်လည်း အောင်ကျော်က အဆိုပါ စည်းမျဥ်းများကို ဖီဆန်ခဲ့သည်။ ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း အရောင်အသွေး တောက်ပြောင်သော ဘုန်းကြီးများ၏ မျက်နှာတော် ပန်းချီကားများသည် ရှေးယခင်က ချမှတ်ခဲ့သော ရှည်လျားသော စည်းမျဉ်းများနှင့် ဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်သည်။


အောင်ကျော်ထက်၏ အနုပညာသည် ဘုန်းကြီးများ၏ မျက်နှာကို ပြသခြင်းထက် ပို၍ လုပ်ဆောင်သည်။ ၎င်းသည် အပိုင်းတစ်ခုစီမှ ထွက်ပေါ်လာသည့် ငြိမ်သက်မှုနှင့် လူသားဆန်မှုကို တွေ့ကြုံခံစားရန် ကြည့်ရှုသူများကို ဖိတ်ခေါ်ပါသည်။ သူ၏ လက်တွေ့ဆန်သော ချဉ်းကပ်မှုသည် ဘုန်းကြီးများ၏ သာသနာ့ဘဝ၏ အပိုင်းအစများကို ဖမ်းယူထားပြီး ၎င်းတို့၏ မျက်နှာအနှစ်သာရကို ပေါ်လွင်စေရန် မလိုအပ်သော အသေးစိတ်အချက်များ မပါဝင်ဘဲ သေသေချာချာ ဖမ်းယူထားသည်။ ဘုန်းကြီးများနှင့် သီလရှင်များအကြောင်းကို သရုပ်ဖော်ရာတွင် အနုစိတ်အသေးစိတ်ဖော်ပြခြင်းသည် ရည်ရွယ်ချက်နှစ်ရပ်ဖြင့် ဆောင်ရွက်သည်- ၎င်းတို့၏တစ်ဦးချင်းစီ၏ လူသားဆန်မှုကို ထုတ်ဖော်ခြင်းနှင့် ယင်းထူးခြားမှုကို ချိုးနှိမ်ရန် ကြိုးပမ်းသည့် ရိုးရာစံနှုန်းများကို စိန်ခေါ်ခြင်းဖြစ်သည်။


မြန်မာ၊ ထိုင်း၊ စင်ကာပူ၊ ဟောင်ကောင်နှင့် ထိုင်ဝမ်နိုင်ငံအနှံ့ ပြပွဲများစွာတွင် ပါဝင်ပြသခဲ့သည့် အောင်ကျော်ထက်သည် ၎င်း၏ ဆန်းသစ်သောပုံစံအတွက် အသိအမှတ်ပြုမှု ရရှိခဲ့သည်။ သူ၏လက်ရာသည် မလေးရှားနိုင်ငံ အမျိုးသားအနုပညာပြခန်းနှင့် မြန်မာနိုင်ငံ၊ မြန်မာနိုင်ငံ အမျိုးသားပြတိုက်အပါအဝင် ဂုဏ်သိက္ခာရှိသော အဖွဲ့အစည်းများတွင် အမြဲတမ်းနေရပ်ကို တွေ့ရှိခဲ့သည်။


အောင်ကျော်ထက်၏ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တစ်ဦးအဖြစ် ခံယူချက်နှင့် ၎င်း၏ နှိမ့်ချမှုအစများနှင့် ဆက်နွှယ်မှုသည် သူ၏ ပန်းချီကားများတွင် ပေါင်းစပ်ကာ ယဉ်ကျေးမှုနယ်နိမိတ်ကို ကျော်လွန်သည့် အမြင်ဇာတ်ကြောင်းကို ဖန်တီးပေးသည်။ ပန်းချီဆရာ၏ တေးရေးများတွင် တောက်ပသော အရောင်အသွေးများ ပေါင်းစပ်ထည့်သွင်းနိုင်သော စွမ်းရည်သည် အနုပညာစံနှုန်းများကို အံတုရုံသာမက သူရိုက်ကူးထားသော သံဃာတော်များ၏ ဣနြေ္ဒရရ လောကတွင် နှစ်မြှုပ်ရန် နှိုးဆော်ထားသည်။


ရိုးရာအနုပညာကို ထုတ်ဖော်ပြောဆိုလေ့ရှိသည့် ကမ္ဘာတွင် အောင်ကျော်ထက်သည် စံနှုန်းများကို စိန်ခေါ်ကာ စည်းမျဥ်းများကို စိန်ခေါ်ကာ သင်္ကန်းနောက်မှ လူသားများ၏ မျက်နှာကို အမြင်သစ်ဖြင့် ဆန်းသစ်တီထွင်မှု၏ မီးရှူးတန်ဆောင်အဖြစ် ရပ်တည်နေသည်။ သူ၏ ပန်းချီကားများသည် ဘာသာရေးဘဝ၏ အနှစ်သာရကို ဖမ်းယူထားရုံသာမက ရိုးရာဓလေ့ဘောင်အတွင်း၌ပင် တစ်သီးပုဂ္ဂလတစ်ဦးချင်းစီ၏ တည်တံ့ခိုင်မြဲသော စွမ်းအားကို သက်သေခံချက်အဖြစ်လည်း ဆောင်ရွက်သည်။ အောင်ကျော်ထက်၏ အနုပညာလောကသို့ ပံ့ပိုးကူညီမှုသည် ကင်းဗတ်စ်ထက်ကျော်လွန်၍ အထောက်အထား၊ ယုံကြည်ချက်နှင့် မြန်မာနိုင်ငံနှင့် ပြင်ပတွင် အမြဲတစေ ပြောင်းလဲနေသော အနုပညာအခင်းအကျင်းများအကြောင်း ပြောဆိုမှုများ ထွက်ပေါ်လာသည်။

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen